Phone pix first.

BULA, så då var de dags för en liten text om Fiji, kan ju börja med att allt ser ganska fattigt ut när man åker runt med bussen där, men naturen och stränderna är lika med paradiset. Jag tog en lokalbuss för att slippa de höga kostnaderna till hotellet/hostel. 2,5 timmar senare blir jag avslätt mitt ute i ingenstans och jag ringer stället för skjuts och direkt efter Laura för jag var livrädd, omedveten om det kunde finnas farliga djur eller något äckel skulle släpa in mig i någon bil när dom körde förbi. När en pick-up kom och ställde sig vid mig så blev jag liverädd, fyra huvuden stirrade på mig och jag trodde för en sekund att jag skulle bli kidnappad och uppäten av dessa människor. Men nej de var min skjuts och hans små barn. När jag kom till THA resort så tänkte jag bara wow, hawaii känsla haha, palmträd, blommor, värme och välkomsdrink som jag självklart inte kunde dricka för ananasen! 
Sen hamnade jag inte i samma rum som Laura men de fixade Marielle lätt genom att flytta väskorna. 
Sen var de dags för mat, och YUM. Det var billigt och riktigt go mat. Jag betalade ca 65 kronor per natt och då ingick frukost, vilket var frukt (Paw-paw, ananas och vattenmelon) rostat bröd, flingor och sånt där vanligt, pbj toasts hela veckan, (peanutbutter jam toast) 
Sen var det självklart sola de dagarna det var sol, vilket endast var tre hela dagar, men vi hade de härligt ändå, jag har lite färg på kroppen men de är inte väldigt mycket, de är tillräckligt! 
På min födelsedag så vaknade jag av att Laura hoppar på min säng och ropar "HAPPY BIRTHDAY, YOU'RE A GROWN UP NOW!" Jag hade sagt till mig själv att jag fick äta så mycket jag ville på min födelsedag, men väl där så åt jag mindre än vanligt, då blev jag smått arg haha. Vi fick några timmars sol innan solen gick i moln, sen blev de film, tupplur och göra sig lite fin. Sen började vi dricka, och hade en härlig kväll, när vi skulle ha efterrätt så började bandet som var där säga "vi har en tjej som fyller" sen började dom sjunga "happy birthday" till mig, och in kom en kaka med gladd, och runt på tallriken stod de "happy birthday Marielle" blev nästan lite tårögd över hur snäll och fin min vän är. Sen blev de mer drinkar och vin, sen var vi ganska runda runt fötterna, försökte lära Laura att spela pingis men jag har helt ärligt aldrig sett någon sämre än henne, och då är jag sjukt dålig haha. Dagen var kanon! 

Sen kom dagen som jag inte hade längtat efter, att säga hejdå till en tjej som blivit en av mina bästa vänner på så kort tid, vi har haft så kul ihop, och vi ska ses i sommar och har planer på att åka utomlands på en bartender utbildning tillsammans, så vi kommer absolut ses igen, men de suger att vi inte bor med varandra haha. Så jag grina som ett barn, kramades en bra stund sen var de hennes flyg som lyfte först. 














Kommentarer
Postat av: jessica

är de tvillingar jag ser på första bilden ELLER HÅLLER JAG PÅ ATT BLI KNÄPP??? hahahahahh

2014-06-27 @ 01:26:52
URL: http://jessiesuniverse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

RSS 2.0