Airlie Beach.

Precis köpt wifi, helt sjukt att man ska behöva betala för de men om man bara betalar 20 dollar natten istället för över 30 som är det vanligaste, så de är väl dumt att klaga egentligen. Jag har ingen aning när Laura och Diane kommer tillbaka från båten men dom borde väl komma om ett tag, så jag väntar så länge. Jag träffade första normala svenska tjejen sedan Melboure igår, helskön tjej som jag ska träffa uppe i Cairns igen, från Linköpning. Roliga var väl att vi satt och snacka på engelska i säkert 20 minuter innan vi kom på båda var från Sverige, och sen kom mitt stockholmdialekt fram. 

Jag har märkt att mina väskor är både fulla och tunga som in åt bomben så när jag kommer upp till Cairns så ska jag skicka hem två eller tre paket med kläder, speciellt sånt som jag inte kommer i längre eller sånt som jag inte kan använda för jag ser ut som en rund boll. Jag har idag siktet inställt på en jeans skjorta, min kära hemifrån har ju varit borta i över ett år så det är dags att gå vidare. 
 
Just de ja, det glömde jag ju berätta. När jag kom till Noosa så brukar dom alltid ha bussar som kommer och hämtar upp folk på busshållplatsen men när jag kom fram så kommer de en tjej som säger, "jo alltså, det har varit en svår olycka längre ner så poliserna har spärrat av vägen, ni får gå" och att gå hade inte varit några problem, mindre än en kilometer MEN det var ju vääärldens backar. Jag var bra svettig när jag kom fram alltså, jag får ju dra och putta mina väskor upp eftersom jag inte har någon ryggsäck, WIHO!
När vi kom fram till vägen in till mitt hostel så hade olyckan varit precis i rondellen in till stället, en äldre tant hade kört in i något och sen rakt in i två backpackers och vidare in i ett träd. Bilen var totaltförstörd och jag pratade med en tjej som hade gått förbi en stund efter de hade hänt, hon hade sett en kille ligga på marken med ett halvt ben, och den äldre tanten fortfarande fastklämd i bilen. Har försökt att läsa om hur det gick med de inblandade och det verkar som tanten fortfarande ligger nedsövd i kritiskt tillstånd, killen utan ben hade varit opererad för att försöka rädda benet och den tredje var blåslagen men utskriven. 

Usch och fy. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

RSS 2.0