Cairns, Fiji and then?

Cairns eller som alla aussies säger, CÄÄNS. Har varit full rulle sen jag kom hit, lite sömn och sömnlösa nätter. Går upp i vikt konstant och börjar bli lite jobbigt i mellanåt, men sånt får man liksom bry sig om när man kommer hem igen. Jag har skickat hem 4 kilo kläder, souvenirer (om de nu stavas så) och lite andra grejer, jag har shoppat lite, bara ett strandlinne till Fiji och en bh, sen har de blivit en hel del kaffe, en hel del utforskning av Cairns och andra grejer. Idag fick jag även köpt nya flipflops, blev ju helt förstörd när jag slängde mina första med Australiens flagga på så jag köpte likadana hehe.

Magnetic Island var bland de bästa jag gjort hittills, bara för vi hyrde bil och kunde se så mycket mer än vad man normalt gör med exempel buss. Sen båda kvällarna åkte vi till en strand och satte oss och kollade på solnedgången. Idag är det full fräs, tydligen "The biggest party of the year" så vi köpte Goon (som sagt, häxdryck/gift) och ska dricka den fyra liters boxen ikväll. 

Idag har jag även bokat snorkling i Barriärrevet och en dagstur till olika vattenfall för 300 dollar, sen mina vänner ska jag avslöja att jag snart ska hem. Efter Fiji åker jag direkt ner till Melbourne, spenderar en vecka på mitt favoritställe i Australien, sen efter 8 dagar åker jag hem. Jag har både jobb för sommaren och en veckans ledighet så att jag kan hämta upp mig innan jag börjar, jag har välfigt mixade tankar över detta, jag är redo för att åka hem, och jag vill hem helt klart men jag vet att efter sommaren, så kommer jag vilja åka vidare någon annanstans. Men nu vet ni, jag sover riktigt dåligt om nätterna för tillfället, lite nervös för att komma hem och veta att man inte är som man var innan, att se ut som en större variant än den jag var är väl värst haha. Har ändrats på alla sätt och vis. Man kan inte riktigt förstå vad jag menar om man inte gjort det själv, det är svårt att förklara. Men jag är väldigt väldigt glad över att komma hem igen! Jag har gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra och jag är bra stolt över de.





 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

RSS 2.0